Obsługa klienta
obsługa klienta faq dello tablica kreda

PYTANIA I ODPOWIEDZI

Dobra obsługa klienta jest dla nas sprawą nadrzędną, przez co należy także rozumieć łatwy dostęp do potrzebnych informacji o oferowanych przez nas usługach. Zanim zatem wyślesz do nas pytanie, sprawdź poniżej najpopularniejsze tematy podzielone w kategorie.

Klienci najczęściej pytają nas o sprawy praktyczne związane np. z montażem, umową dzierżawy czy procesem zakupu. Nierzadko pojawia się również temat wydajności urządzeń, a także późniejszego wsparcia serwisowego. Mamy nadzieję, że choć w części zaspokoimy Twoje oczekiwania. Jeśli czegoś brakuje – napisz.

BEZBUTLOWE DYSTRYBUTORY WODY

Serwis bezbutlowego dystrybutora wody zależy od wydajności zainstalowanych filtrów i dodatkowych systemów bakteriobójczych, natężenia wydawania wody oraz jej jakości na wejściu do urządzenia. Można przyjąć, że serwisy i przeglądy wykonuje się w interwałach ok. 7 miesięcy.

Wszędzie tam, gdzie będzie możliwość doprowadzenia wody (elastyczny przewód PVC o średnicy 6 mm na dystans max. 30 m), znajduje się gniazdko elektryczne, a sama lokalizacja nie należy do ekstremalnych (np. wysoka wilgotność, skoki temperatur, itp.).

Domyślnie jest to usługa wykonywana przez Dello. Jeśli jednak klient korzystający z bezbutlowego dystrybutora wody z opcją wody gazowanej chce dokonywać samodzielnych wymian butli, nie widzimy w tym żadnego problemu. Wymagamy jedynie określonego aneksu do standardowej umowy.

Generalnie każdy klient odpowiada za zniszczenia z pominięciem wad fabrycznych i naturalnego zużycia. Zatem wszelkie akty wandalizmu lub wykorzystywanie urządzenia w innym celu niż przeznaczony jest pogwałceniem współpracy. Podobnie rzecz się ma z kradzieżą lub odmową zwrotu dystrybutora.

Można przyjąć, że każdy egzemplarz bezbutlowego dystrybutora wody jest w stanie komfortowo obsługiwać grupy do 50 osób. Wydajność chwilowa jest oczywiście niższa, ponieważ duży pobór wody w krótkim czasie wymaga jej dogrzania, ochłodzenia czy nasycenia CO2. To wymaga czasu, którego nie skrócimy. Wyższą wydajność zapewniają urządzenia dedykowane do horeca lub wręcz maszyny przemysłowe, jednak tutaj mówimy już o zupełnie innym budżecie.

Bazujemy na renomowanych produktach firmy Aquafilter oraz AquaCure. Obie produkują filtry o ponadprzeciętnej jakości i wydajności (nawet 7 000 litrów) stale ulepszając swoje produkty. Standardowo stosujemy sedymentację oraz filtrację z zastosowaniem aktywnego węgla, co pozwala uzyskać bardzo dobrą jakość wody. Zależnie od jej stanu w lokalizacji klienta montujemy dodatkowe moduły, jak np. filtry żelazowo-manganowe.

Oczywiście tak. Wszystkie elementy mające styczność z wodą przeszły odpowiednie testy i uzyskały aprobaty, w tym PZH (gdzie było to wymagane).

Pewnego rodzaju standardem jest okres 36 miesięcy. Rozwiązanie umowy wcześniej może wiązać się z dodatkowymi kosztami po stronie klienta. Zakończenie współpracy po tym okresie jest już bezkosztowe. Takie rozwiązanie pozwala nam utrzymywać miesięczne czynsze na bardzo atrakcyjnym poziomie.

Świetnie, to dobra decyzja. Czekamy na kontakt aby doprecyzować wymagania i doradzić właściwy model oraz dopasować akcesoria. Jeżeli urządzenie jest w naszym magazynie, wysyłka nastąpi w ciągu 48 godzin.

OZONATORY / GENERATORY OZONU

Oczywiście, że tak. Jest to gaz naturalnie występujący w górnych warstwach atmosfery, chroniący naszą planetę przed zabójczym promieniowaniem kosmicznym. Tym samym w procesie ozonowania wykorzystujemy te same siły, którymi rządzi natura.

Należy jednak pamiętać, że chwilowe stężenie ozonu w danym pomieszczeniu znacząco przewyższa bezpieczną normę, stąd należy stosować maskę z odpowiednimi filtrami w celu ochrony dróg oddechowych oraz oczu. Samo przebywanie w takim obiekcie powinno ograniczyć się do niezbędnego minimum.

Można z dużym zaokrągleniem przyjąć, że 1 g ozonu oczyszcza 10 m3 pomieszczenia. Dla poprawnego i skutecznego procesu ozonowania wymagana jest ekspozycja dwukrotnie dłuższa od czasu nasycenia pomieszczenia gazem do wartości progowej. Skomplikowane?

Przykład: samochód osobowy – 10 min., ale pomieszczenie ok. 35 m2 – 60 minut.

Moc rozumiana jako ilość ozonu generowanego w określonym przedziale czasu, nie jest tożsama z mocą np. sprzętu AGD. Większa ilość produkowanego gazu ma znaczenie przy większych kubaturach, gdzie zamiast kilku maszyn możemy wykorzystać jedną.

Nauka i biznes udowodniły szerokie zastosowanie gazu zarówno w procesie dezynfekcji, jak również medycynie czy przemyśle spożywczym. Na pewno jest on bardzo przydatny w tych obszarach, zdecydowanie wygrywając z alternatywnymi metodami oczyszczania. Bardzo często tam, gdzie środki chemiczne nie są w stanie poradzić sobie z przykrym zapachem, wystarczy ustawić generator ozonu.

Tak, jeśli zastosowano maskę gazową z odpowiednimi filtrami. Ozon dość szybko ulega rozpadowi, ale przed normalnym korzystaniem z danego pomieszczenia należy je dokładnie przewietrzyć. Jeżeli to nie wchodzi w grę wówczas obiekt powinien pozostać niedostępny przez kilka godzin. Ozon jest gazem drażniącym błony śluzowe, stąd niezbędnym jest zastosowanie środków ochronnych.

Ozon jest silnym utleniaczem i oddziałuje na organizmy żywe, które powinny bezwzględnie zostać wyniesione. Oprócz kwiatów ciętych i doniczkowych należy zwrócić uwagę na zwierzęta. Papier także podlega utlenianiu (celuloza jest produktem roślinnym), jednak przy okazjonalnym ozonowaniu książek i archiwów nie powinno dojść do żółknięcia stron.

Generator ozonu jest urządzeniem, w którym nie ma zbyt wielu elementów ulegających awariom. Jednym z nich są jednak lampy koronowe – kruche płytki wytwarzające ozon z powietrza. Podobnie jak inne żarówki, w pewnym momencie przepalają się, ale następuje to dopiero po ok. 7 000 godzin pracy. Wówczas należy lampy wymienić na nowe.

Ozon jest gazem cięższym od powietrza, stąd najwłaściwszym jest postawienie ozonatora na ok. 70-80% wysokości pomieszczenia, w miejscu o dobrej cyrkulacji powietrza. Zaleca się dodatkowo umieszczenie wiatraków, które wspomogą przepływ gazu, a tym samym penetrację.

WARNIKI

Warnik ze zbiornikiem wymaga jego napełniania, natomiast warnik POU (point-of-use) posiada stałe przyłącze wody. Drugie rozwiązanie jest znacznie wygodniejsze na co dzień, aczkolwiek warnik przestaje być narzędziem mobilnym.

Ważną kwestią jest również system grzewczy. W warnikach przenośnych grzałka jest najczęściej zanurzona w wodzie, a jej brak powoduje uszkodzenie systemu. Maszyny ze stałym przyłączem wody mają już zastosowane nowsze rozwiązanie w postaci opaski grzewczej oraz zbiornika wstępnego z odzyskiem ciepła.

Warnik to urządzenie stworzone głównie w jednym celu – wydawania dużej ilości gorącej wody. Doświadczenie pokazuje, że instalacja większej liczby rodzajów wody w jednej (małej) obudowie prowadzi do szeregu awarii i usterek. Dlatego warniki nie oferują innych rodzajów wody (zimna, temp. pokojowa, gazowana), nie licząc możliwości programowania jej ilości (filiżanka, dzbanek, kubek…).

Ilość osadzającego się kamienia w zbiorniku warnika jest wprost zależna od twardości dostępnej w wodociągu wody. Dello stosuje filtry zmiękczające, jednak i one nie rozwiązują całkowicie problemu. Jedynym wyjściem jest regularne – nie rzadziej niż 1x w roku – dokładne odwapnianie zbiorników specjalnymi roztworami.

W 90% przyłącze wody jest bliźniaczo podobne do tego stosowanego przy pralkach. Mamy więc wężyk w stalowym oplocie o średnicy przyłącza 1/2″ lub 3/4″. Taki system pozwala na relatywnie szybkie napełnienie zbiornika, co jest niebagatelnym atutem na rynku horeca. Mniejsza średnica przyłącza – jak w dystrybutorach wody – pozwala na zastosowanie nieco tańszych rozwiązań i wpływa na niższy koszt samego urządzenia. Z drugiej strony wymaga dłuższego czasu dla napełnienia zbiorników. Coś za coś.

Urządzenia zamienne montujemy bezpłatnie u klientów w sytuacji, gdy doszło do awarii fabrycznej, nie związanej z działaniem osób trzecich. Jeżeli usterka jest skutkiem zachowania klienta, wówczas oceniamy zniszczenia i dochodzimy wspólnie do najlepszego rozwiązania problemu. Najczęściej jest nim montaż warnika zastępczego, jednak w większości przypadków będzie to czas normalnie płatny.

To zależy do jakich celów potrzebujemy urządzenia wydającego wodę. Dystrybutor ma najczęściej wodę zimną i gorącą, a także jako opcję wodę gazowaną. Warnik to wyłącznie woda prawie w temperaturze jej wrzenia. Dlatego dystrybutor nada się do miejsc, gdzie spożywa się różne rodzaje wody w niewielkim natężeniu. Warnik z kolei jest najlepszą opcją ale tylko do wody gorącej, gdzie osiąga wydajność niedostępną dla innych rozwiązań.

Dostępne na rynku rozwiązania to wyłącznie urządzenia nablatowe, choć rozmiarami różnią się znacząco od siebie. Wszystko zależy od pojemności zastosowanego zbiornika i systemu grzania. Można przyjąć, że rozsądnej wydajności warnik do małego/średniego hotelu jest zbliżony wymiarami do niewielkiego ekspresu do kawy.

EKSPRESY DO KAWY

Podstawową formą współpracy jest dzierżawa. W jej ramach zapewniamy comiesięczny serwis, w którego skład wchodzi gruntowne czyszczenie urządzenia, smarowanie elementów ruchomych, sanityzacja, wymiana filtrów (jeśli dotyczy). Mamy również klientów, którzy zdecydowali się na zakup urządzenia i zawarcie odrębnej umowy serwisowej.

Wyłącznie najlepszą, ale w rozsądnej cenie. Współpracujemy z palarnią kawy Maestro, która niedaleko Krakowa praży ziarna od wielu lat i znana jest na polskim rynku z wysokiej jakości mieszanek. Szczegóły są dostępne na dedykowanej podstronie internetowej Dello.

Ziarna możemy dostarczyć zarówno w ramach umowy dzierżawy (dowóz co miesiąc w terminie serwisu ekspresu), jak również wysłać kurierem. Klientom zainteresowanym współpracą oferujemy także bezpłatne degustacje.

Saeco to uznana marka w tej branży, oferująca urządzenia naprawdę niezawodne i stosunkowo bezawaryjne. Być może nie są one nafaszerowane najnowszą technologią, ale za to wydajne. Klient oczekuje najlepszej kawy z możliwych przy rozsądnym budżecie. Godząc te dwie kwestie nie mogliśmy znaleźć lepszego producenta urządzeń.

Przed wydaniem pierwszego napoju dobrze jest wykonać kawę “testową”. Dzięki temu mechanizm, który był przez noc w uśpieniu, zużyje resztki będące ciągle w młynku. Na bieżąco z kolei (a idealnie po każdej kawie mlecznej) należy wykonywać płukanie mlecznika. To zapobiega namnażaniu się bakterii. Na koniec dnia dobrze jest wykonać płukanie mlecznika i przewodu wodnego, a także przetrzeć wilgotną szmatką obudowę.

Ekspres do kawy powinien pracować zgodnie z informacjami technicznymi przekazanymi przez producenta. Tam wskazany jest czas wykonania poszczególnych kaw. Jeżeli musimy czekać zauważalnie dłużej, wskazanym będzie serwis urządzenia w autoryzowanym punkcie. Często jednak dłuższy czas oczekiwania jest przy kawach mlecznych, podczas gdy kawy czarne przygotowywane są relatywnie szybko. Proszę pamiętać, że to inny poziom skomplikowania napoju i maszyna wykonuje więcej operacji.

Pomimo faktu, że niektóre ekspresy oferują dodatkowe rodzaje napojów (herbata, kakao, napoje rozpuszczane) akceptujemy wyłącznie pracę z ziarnami kawy oraz wydawanie wody gorącej. Wynika to z faktu, że ekspres jest zaprojektowany głównie do przygotowywania napojów kawowych. Napoje instant wpływają negatywnie na mechanizm i wymagają dodatkowej pracy serwisowej. To wpływa zarówno na kulturę pracy ekspresu jak i na koszty bieżące.

WYBRANE ATESTY I CERTYFIKATY